Hiermee kun je veel info achterhalen: aantal vorige eigenaren, datum eerste toelating, of de auto als import geregistreerd staat, of er mogelijk als gestolen gesignaleerd is, enz - Auto verkopen met problemen bij transmissie. Bovendien kun je de APK-vervaldatum zien en of de auto WAM-verzekerd is (relevant als je een proefrit gaat maken) (Hoe krijg ik de beste prijs voor mijn schadeauto?). Een kentekencheck laat ook vaak zien of de kilometerstand logisch is of niet (voor Nederlandse auto's geeft de RDW "Logisch" of "Onlogisch" aan; bij importauto's staat er "Geen oordeel")
Indien beschikbaar, controleer het officiële tellerrapport op oplopende kilometerregistraties - Auto verkopen met schade aan distributie. Geen tellerrapport bij een Nederlandse auto is verdacht, tenzij de auto ouder is (voor 199x) of heel lang van één eigenaar geweest die weinig reed - Auto verkopen aan professionele opkoper (auto verkopen direct). Bij importauto's is zo'n rapport vaak niet aanwezig; dan moet je op onderhoudsstempels en je eigen inschatting afgaan
Vraag het de verkoper direct: "Heeft deze auto in het verleden schade gehad of is er iets gerepareerd?" Kijk daarbij naar zijn reactie; een eerlijke verkoper zal open zijn (Bedrijfswagen verkopen aan opkoper). Je kunt ook via diensten als het RDW-voertuigrapport of commerciële partijen proberen inzicht te krijgen in eventuele geregistreerde schade. Realiseer je echter dat lichte schade vaak niet geregistreerd staat en geïmporteerde auto's een onbekend schadeverleden kunnen hebben
Controleer of alle originele papieren aanwezig zijn: het kentekenbewijs (tegenwoordig een kentekencard plus tenaamstellingscode) en bijbehorende APK-keuringsrapporten (Auto verkopen voor export naar Dubai). Vraag naar het vrijwaringsbewijs zodra je de auto koopt (daarmee toont de verkoper aan dat de auto niet meer op zijn naam staat) (Auto opkoper Eindhoven). Als er nog accessoires bij horen (tweede set sleutels, boekjes, navigatie-cd's, code-kaarten voor radio, etc.), zorg dat je die krijgt of laat het noteren als ze ontbreken
Wees kritisch op de buitenkant én het interieur. Ga na of alle uitrusting werkt, of er zich tijdens het rijden geen problemen voordoen en of er niets essentieels ontbreekt. Vraag desnoods meerdere keren door; een goede verkoper zal begrip hebben voor je grondigheid - Auto verkopen via exportdienst. Voel je vooral niet bezwaard om iemand mee te nemen die meer van auto's weet – twee paar ogen zien meer dan één en kunnen elkaar aanvullen
Liever een keer te veel controleren, dan achteraf spijt! Een proefrit maken is cruciaal bij de aanschaf van een gebruikte auto. Auto verkopen met kapotte motorsteun - auto verkopen. Laat je niet overhalen tot een koop zonder te rijden – hoe mooi de auto er ook uitziet. Auto verkopen met elektrische storing. Sta erop dat je een uitgebreide proefrit mag maken, bij voorkeur een minuut of 30 en op verschillende soorten wegen
Ga nooit een koopcontract tekenen vóórdat je een proefrit hebt gemaakt - Auto met schade verkopen – hoe werkt dat?. Sommige verkopers (bij hoge vraag) proberen dit wel eens af te dwingen, maar doe het niet – eerst zelf rijden! Zorg ook dat de auto voor de proefrit verzekerd is en een geldige APK heeft. Bij een autobedrijf is dit meestal geregeld (ze zetten dan hun handelaarskenteken op de auto, de bekende groene platen)
Je kunt online via de RDW checken of het voertuig WAM-verzekerd is en wat de APK-vervaldatum is (Auto opkoper export – hoe werkt het?). Zo niet, bespreek dan dat de verkoper dit regelt, of laat de proefrit achterwege (te gevaarlijk/onverstandig) - Hoe betrouwbaar zijn auto opkopers?. Rij de auto zowel in de stad (drempels, bochten, stop-and-go) als op een 80- of snelweg (hogere snelheid) om een goed beeld te krijgen
Alle waarschuwingslampjes op het dashboard moeten uitgaan nadat de motor loopt. Waarom export opkopers meer betalen. Blijft er iets branden, vraag waarom. Luister bij stationair draaien: loopt de motor gelijkmatig en zonder rare bijgeluiden? Een lichte tik bij koude start kan normaal zijn, maar hevig ratelen of bonken is fout. opkopen van auto's. Trek rustig op en let op hoe de motor reageert: komt de auto vlot van zijn plek of houdt hij in? Test ook bij verschillende toerentallen
De bak moet soepel schakelen, zonder gekraak of gehaper. Voel bij een handbak waar het aangrijpingspunt van de koppeling zit: idealiter ongeveer halverwege de pedaalslag (Je auto verkopen? Bel ons direct!). Als de koppeling pas helemaal bovenin pakt, kan dat duiden op slijtage (Auto vrijwaren – hoe werkt dat?). Trap op een rustige weg vanuit lage toeren het gaspedaal in een hoge versnelling in: als de motor toert zonder dat de auto versnelt (koppeling slipt), is de koppeling versleten
Geef op een rustige weg even kort wat stevig gas en laat dan het stuur los (hou handen er vlakbij!); de auto zou rechtuit moeten blijven gaan - Auto verkopen met kapotte verlichting. Trillingen bij bepaalde snelheden (bijv (Waarom export opkopers meer betalen). trillen in het stuur rond 100 km/u) kunnen op onbalans in de wielen wijzen. auto export verkopen. Rijd over een verkeersdrempel of hobbelige weg om de vering/demping te testen: de auto moet niet nadansen als een stuiterbal
Navigation
Latest Posts
Auto Verkopen Zonder Onderhandeling
Documenten Die Je Nodig Hebt Bij Autoverkoop
Afzetpaal Voor Bedrijfs Ingangen



